mina tankar/åsikter

Nu är det här projektet om valet nästan slut och jag har lärt mig flera saker inom politiken.

Jag har aldrig tyckt speciellt mycket om politik över huvudtaget eller rättare sagt inte brytt mig om det.Men nu när vi har jobbat med det har det blivit mer intressant och roligare.Det kanske beror på att jag kan mer nu och förstår vad det handlar om.

Det har varit kul att jobba på det här arbetssättet och jag har hittat mest fakta från internet.

Men en del saker har vart lite jag vetat själv,egna tankar och så har ja frågat de vuxna hemma.Det har vart skönt att kunna hitta så mycket information på nätet och inte behöva sitta med tjocka böcker, även fast allt som står på nätet inte alltid är sant.

Under dom här två veckorna har jag lärt mig väldigt mycket om politiken och jag har även  skaffat mig en politisk åsikt.Och det är ju bra eftersom att nästa valår så får jag också rösta och då vet ja ju t.ex hur det går till när man ska rösta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0